8 Strategii do maksymalizacji ROI

  • Trade Marketing ROI
  • Kreatywność w marketingu
  • Cel Trade Marketingu
  • Konsekwentne przekazywanie informacji o marce
  • Planuj na przyszłość
  • Silna strategia budowania marki
  • Harmonogram promocji
  • Efektywne zarządzanie funduszami handlowymi
  • Zapłać za badania

Marketing handlowy jest zazwyczaj największą pojedynczą pozycją w arkuszu przychodów firmy, ale skąd wiesz, czy marketing handlowy jest skuteczny?

Trade Marketing ROI

Większość promocji jest nieefektywna i nie zachęca do nowych prób konsumenckich – jest to główny cel każdej promocji.

Podczas gdy nagradzanie lojalnych kupujących w celu dokonania powtarzających się zakupów może okazać się korzystne, nowe zaangażowanie kupujących jest kluczem do wzrostu sprzedaży marki.

Co ważniejsze, skuteczne promocje pomagają sprzedawcom detalicznym skuteczniej konkurować, doprowadzając ruch klientów do ich sklepów i odsuwając ich od konkurencji.

Jest to największa karta przetargowa, jaką może zaoferować sprzedawca detaliczny każda marka.

Dobre marki wykorzystują swoją zdolność do napędzania sprzedaży detalicznej w negocjacjach z detalistami w sprawie powierzchni sklepowej klasy premium, dodatkowych możliwości merchandisingowych itp.

Oto osiem strategii, które pomogą Ci zmaksymalizować marketing handlowy.

Kreatywność w marketingu

Większość firm, oprócz kopiowania promocji konkurencji, co roku powtarza promocje. Firmy, które mają kreatywne strategie, zazwyczaj odnoszą większe sukcesy, zwiększając zrównoważoną sprzedaż.

Skuteczne promocje zachęcają do zakupów przyrostowych i impulsowych.

Współ-promocja w ramach marki i z pozycjami komplementarnymi, gdy jest to możliwe. Ostatecznym celem jest zwiększenie zakupów konsumenckich po zakończeniu promocji.

Dzieje się tak, gdy nowi klienci stają się lojalnymi klientami.

Cel Trade Marketingu

Każda promocja powinna mieć jasno określony i zrozumiały cel.  Promocji projektowanych wokół możliwości budowania marki, takich jak ważne przyczyny (Dzień Ziemi, powrót do szkoły, itp.) oraz dema produktów.

Nie promuj rozdawania produktów.

Moim ulubionym przykładem jest duży producent chipów ziemniaczanych, który nieustannie posiada BOGO (kup jeden za darmo) podczas dużych imprez sportowych i w czasie wakacji – konsumenci prawdopodobnie zapłacą premię.

Liderzy kategorii powinni zamiast tego zaplanować głębokie promocje, gdy zakup kategorii jest niski.

Konsekwentne przekazywanie informacji o marce

Większość promocji nie łączy się z klientami. Zbuduj strategię wokół specyficznych potrzeb i pragnień konsumenta.

Przekazywanie spójnego przekazu we wszystkich narzędziach marketingowych poprzez integrację strategii sprzedaży za pośrednictwem różnych mediów, w tym zwłaszcza mediów społecznościowych.

Planuj na przyszłość

Bądź przygotowany na wsparcie promocji poprzez posiadanie dodatkowego produktu pod ręką.

Wykorzystaj zasady zarządzania kategoriami w celu dokładnego przewidywania takeaway konsumentów i określenia ostatecznego punktu ceny promocji. Brak zapasów stanowi ogromny problem dla niektórych marek.

Nigdy nie przegap sprzedaży z powodu złego planowania z Twojej strony.  Ponadto, kilka centów zniżki w obu kierunkach może drastycznie wpłynąć na konsumentów.

Silna strategia budowania marki

Promocje, które nie zwiększają kategorii i sprzedaży marki, to ogromne marnotrawstwo zasobów i pieniędzy.

Wyznaczaj konkretne cele i cele dla każdej promocji, a następnie oceniaj promocje, aby podkreślić sukcesy i/lub utracone szanse.

Rozliczenie wszystkich kosztów, w tym potrąceń, opłat dla sprzedawców detalicznych, stawki skanowania, zwrotów rachunków, utraty sprzedaży z powodu braku zapasów, rabatów poza-fakturą, opłat za menu, kosztów stałych, zakupów terminowych i różnych kosztów przy ocenie skuteczności promocji.

Uwzględnij w swojej ocenie sprzedaż detaliczną, dystrybutora, brokera i wykonawcę.

Harmonogram promocji

Niektóre firmy mają bardzo przewidywalne harmonogramy promocyjne, które szkolą klientów do zakupu ich marki tylko wtedy, gdy są one na sprzedaż.

Chociaż miło jest nagradzać konsumentów za bycie lojalnymi, celem wszystkich promocji jest zachęcenie kupujących do bycia lojalnymi i zapraszanie nowych klientów do wypróbowania swoich produktów.

Poznaj strategie konkurencji i skuteczność ich promocji. Zbuduj swoją strategię wokół ich działań promocyjnych, aby zmaksymalizować każdą możliwość zaproszenia swoich klientów do wypróbowania Twojej marki.

Efektywne zarządzanie funduszami handlowymi

Może to być jeden z najtrudniejszych obszarów do efektywnego zarządzania ze względu na złożoność różnych programów i systemów dla sprzedawców detalicznych.

Zidentyfikuj i przyjmij systemy, które pozwolą Ci efektywnie zarządzać wydatkami handlowymi, przepływem środków pieniężnych w ramach jednoczesnych promocji u wielu sprzedawców detalicznych, uzgadnianie promocji, odliczenia oraz analizę promocji i ruch zapasów w całym łańcuchu dostaw.

Integracja systemu z danymi handlowca i rynku w celu maksymalizacji wyników.

Zapłać za badania

Promocje można ustawiać na wiele różnych sposobów.

Najskuteczniejszym sposobem zarządzania promocjami i poprawy ROI jest płacenie za to, co kupujący kupują.

Sposób ten polega na tworzeniu promocji, które zwracają detalistom koszty produktów przeskanowanych przez ich rejestry.

Jest to o wiele lepsze niż płacenie kwoty ryczałtowej i podejmowanie ryzyka, że sprzedawca detaliczny może nie pomóc w prowadzeniu sprzedaży w każdym miejscu.

8 Strategii do maksymalizacji ROI
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here