Content is King – w czym tkwi sekret marketingu treści?

Strategia promocji opierająca się na regularnym tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych form dostosowanych do zapotrzebowania konkretnej grupy docelowej pozwala zwiększyć zainteresowanie klientów usługą lub produktem. Marketing treści pozwala zbudować trwałe relacje z odbiorcami. Warto wiedzieć, dlaczego strategia przynosi wiele korzyści dla osób działających w e-commerce.

Różnorodność form

Content marketing wykorzystuje artykuły, materiały audiowizualne, infografiki, poradniki oraz raporty. Ich podstawowym zadaniem jest tworzenie i udostępnianie odbiorcom przydatnych informacji na temat produktów lub usług związanych z daną dziedziną. W content marketingu nadawca i odbiorca treści doświadczają korzyści płynących z wykorzystania strategii promocyjnej. Treści reklamowe umieszczane są w obrębie kanałów internetowych i standardowych publikacji. Content marketing bazuje jednak zazwyczaj na pisanych formach. Teksty dostosowywane są zapotrzebowania odbiorców oraz strategii komunikacji wykorzystywanej przez dany brand. W obrębie content marketingu stosuje się zazwyczaj blogi firmowe, poradniki, materiały eksperckie, wywiady, recenzje oraz opisy produktów.

Różnorodne kanały przekazu

Marketing treści związany jest ze strategią reklamy wirusowej, oddziałującą korzystnie na działania brandingowe. Specjaliści tworzący atrakcyjne artykuły wykorzystują bowiem różnorodne metody w celu nakłonienia odbiorców do rozpowszechniania informacji na temat danego przedsiębiorstwa. Artykuły i materiały audiowizualne udostępniane są na platformach społecznościowych, blogach itd. W rozpowszechnianiu tworzonych treści wykorzystuje się m.in. strategie z sektora real-time marketing.

Zapotrzebowanie grupy docelowej

W 2012 roku polski psycholog udowodnił, że na podstawie polubionych przez daną osobę artykułów można określić typ osobowości konkretnej osoby. Metoda OCEAN stanowi odrębny nurt content marketingu. Dzięki niej można stworzyć artykuły docierające do osobowości danego człowieka. Metoda ta pozwala również zaoszczędzić środki finansowe potrzebne do zrealizowania strategii promocyjnej.

Marketing treści Adnext bazuje na atrakcyjnych przekazach odpowiadających na zapotrzebowanie użytkowników. Warto więc wykorzystywać nowoczesne rozwiązania w ramach strategii, chcąc zbudować trwałe relacje z klientami.

5/5 - (1 vote)
Poprzedni artykułRodzaje agencji reklamowych. Czym się różnią? Jaką wybrać?
Następny artykułPrzedsiębiorcze kobiety

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj