Mogłoby się wydawać, że ulotki reklamowe stały się obecnie czymś zbędnym i szkoda marnować na nie pieniędzy, ale w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Inwestycja w tego rodzaju narzędzie reklamowe cały czas się opłaca. Co więcej, ulotki mogą pełnić różne funkcje, a sposobów na ich zastosowanie jest wiele. Kluczem do sukcesu jest umiejętne zaprojektowanie ulotki. Ma być estetyczna, wartościowa, przyciągająca uwagę. Jeśli zostanie profesjonalnie wykonana, z pewnością spełni swoje zadanie. Pomoże promować markę, budować pozytywny wizerunek, dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Ulotki nadal skuteczną formą reklamy
Ulotka pełni funkcję informacyjną, wykorzystuje się ją do wzbudzenia zainteresowania, podtrzymania więzi z klientem. Można jej użyć jako instrukcji, co świetnie sprawdzi się w przypadku sklepów internetowych. Humorystyczna ulotka dołączona do przesyłki z pewnością będzie czymś ciekawym. Ulotka może służyć też jako menu restauracji, być alternatywą dla klasycznej karty dań. Będzie to świetna opcja szczególnie w przypadku lokali gastronomicznych sprzedających dania typu fast-food, barów, oferujących jedzenie z dowozem. Kolejnym zastosowaniem ulotki jest voucher/karta rabatowa dla klientów – wystarczy okazać ją w sklepie czy lokalu, aby móc skorzystać z kuponu. Ulotki nie zawsze muszą być promocyjne, ale po prostu informacyjne, w formie ogłoszenia. Za ich pomocą można przekazać informacje o zbliżającym się wydarzeniu itd.
Dlaczego warto inwestować w ulotki reklamowe?
Za pomocą ulotek możliwe jest wchodzenie w bezpośredni kontakt z odbiorcami. Starannie wykonane i atrakcyjne wizualnie mają w sobie pewien urok. Świetnie nadają się do reklamowania zarówno produktów, jak i usług czy danej marki. Za ich pomocą można informować o promocjach i zniżkach. Druk kolorowych ulotek jest relatywnie tani, w przypadku dużych nakładów stają się bardzo opłacalnym narzędziem reklamowym. Pozwalają na szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców, w tym potencjalnych klientów. Na takie rozwiązanie mogą pozwolić sobie nawet mniejsze firmy, bo nie trzeba mieć bardzo dużych nakładów finansowych. Będzie to świetna forma reklamy lokalnej, pozwalająca na pozyskanie nowych klientów z danego regionu. Kolportaż ulotek jest skuteczną metodą wspomagającą prowadzoną kampanię marketingową.
Dobrze zaprojektowana ulotka to podstawa
Projekt ulotki reklamowej musi być dobrze zaplanowany. Należy zawrzeć w niej przekaz, który przyciągnie uwagę odbiorców. Zamiast stawiać na szablonowe rozwiązania, warto postawić na kreatywność. Zaleca się zaprojektować ulotki minimalistyczne, mając na uwadze potrzeby i preferencje potencjalnych klientów. Trzeba skupić się nad tym, co chce się konkretnie uzyskać za pomocą takiej formy reklamy. Mając określony cel ulotki i jej grupę docelową, można przejść do napisania treści. Zdania powinny być proste i krótkie, aby łatwo się czytało. Mile widziane będą elementy zwiększające czytelność tekstu w postaci wypunktowań, wyliczeń i wyróżnień. Treść powinna być napisana językiem korzyści, zadbać trzeba o poprawność językową i CTA. Kolejnym krokiem jest wybranie odpowiedniego formatu ulotki i rozmieszczenia treści. Jeśli ulotka ma służyć do sezonowej promocji, to wystarczy, że będzie jedno- lub dwustronna. Z kolei w przypadku broszury informacyjnej najlepiej sprawdzi się ulotka składana. Zdecydować trzeba też o wielkości i kształcie ulotki.
Tworząc ulotkę, nie należy przesadzać z kolorami, powinno się zachować równe odstępy między i jednolity układ. Nie bez znaczenia będzie wybór odpowiedniego fontu i dobrej jakości grafiki. Zaleca się także dodać coś do ulotki, aby zwiększyć jej wartość i nie skoczyła ona w śmietniku. Może to być kod rabatowy, kupon konkursowy, kartka pocztowa itd. Decydując się na druk ulotek, należy rozejrzeć się za dobrą drukarnią, która zrealizuje terminowo zlecenie z najwyższą starannością, dbałością o każdy szczegół. W miejscowości Kraków godna polecenia będzie firma VPrint. Jest to nowoczesna drukarnia cyfrowa, offsetowa i wielkoformatowa, która oferuje wysokiej jakości wydruki i to w bardzo atrakcyjnych cenach. Jako że ulotki pełnią funkcję nie tylko informacyjną, ale też reprezentacyjną, należy zadbać o ich nienaganny wygląd. Warto wobec tego powierzyć ich wykonanie doświadczonym profesjonalistom.