Dropshipping – na czym polega?

Jeśli chcesz prowadzić biznes w sieci, zająć się sprzedażą towarów, nie musisz od razu inwestować w to dużych pieniędzy. Tak naprawdę wystarczy ci do tego stosunkowo niewielki kapitał, dostęp do Internetu i sprawnie działająca witryna internetowa. Jeśli postawisz na odpowiednie rozwiązania, unikniesz konieczności inwestowania m.in. w przestrzeń magazynową. Wyjaśniamy, czym jest dropshipping i jakie korzyści są z nim związane!

Dropshipping – najważniejsze zasady

Chciałbyś otworzyć sklep internetowy, ale nie masz funduszy na to, aby wynająć magazyn do przechowywania towarów? W takiej sytuacji możesz skorzystać z modelu „długiego ogona”.

Wybierając takie rozwiązanie, będziesz sprzedawał towary, które są dostępne w hurtowniach. Dopiero wtedy, gdy klient wybierze interesujący go produkt i za niego zapłaci, zgłosisz się do swojego dostawcy. To na nim będzie spoczywał obowiązek dostarczenia wysyłki twojemu klientowi.

Oznacza to, że nie będziesz musiał martwić się ani o magazynowanie sprzedawanych artykułów, ani o ich wysyłkę. Do twoich zadań będą tak naprawdę należały:

  • kontakt z klientem i dbanie zaprezentowanie oferty sklepu,
  • rozliczanie zamówień – np. poprzez jedną z metod, którą oferuje np. www.dotpay.pl ,
  • pośredniczenie między hurtownią a klientami,
  • zajmowanie się promocją sklepu w sieci, tak aby mogło dowiedzieć się o nim jak najwięcej osób.

Jakie zalety ma dropshipping?

Stawiając na dropshipping i otwierając sklep internetowy, potrzebujesz niewielkiego kapitału i ponosisz minimalne ryzyko inwestycyjne. Nawet jeśli sprzedawany towar nie będzie cieszył się zainteresowaniem, to i tak nie stracisz, gdyż płacisz za niego dopiero po opłaceniu zamówienia przez klienta.

Dropshipping to także:

  • oszczędność czasu – jeśli prowadzisz e-biznes, na pewno chcesz maksymalnie dużo czasu poświęcać na jego promocję czy szukanie pomysłów na wzbogacenie swojej oferty. Natomiast wybierając dropshipping, unikasz mozolnego obsługiwania zamówień, ich przygotowywania do wysyłki i dostarczania paczek klientom – tym samym możesz skupić się na rozwijaniu swojej firmy
  • mniejsze koszty – jeżeli towar, który sprzedajesz w e-sklepie, cały czas znajduje się hurtowni, nie musisz martwić się o wynajęcie magazynu. Oprócz tego unikasz kosztów związanych z zatrudnieniem pracowników, którzy zajmowaliby się wysyłką towarów
  • maksymalna elastyczność – dropshipping daje możliwość, aby prowadzić biznes internetowy nawet z drugiego końca świata. Jeśli to dostawca zajmuje się dostarczaniem towarów klientowi, to do obsługi zmatowień potrzebujesz jedynie dostępu do sieci.

Co zrobić, aby zarobić na dropshippingu?

Tym, co pomoże ci osiągnąć sukces, jeśli zdecydujesz się na dropshipping, jest znalezienie zaufanych dostawców, którzy cieszą się dobrą reputacją. Dzięki temu będziesz miał pewność, że towary są dobrej jakości i że dotrą do twoich klientów.

Ponadto dbaj o skuteczną reklamę sklepu. Przyjrzyj się zwyczajom zakupowym klientów, analizuj statystyki dotyczące sprzedaży i odwiedzin na stronie internetowej oraz zaplanuj kampanię promocyjną – taką, która dotrze do jak największej grupy osób.

5/5 - (1 vote)
Poprzedni artykułIn-house laywer – czy warto zatrudnić prawnika?
Następny artykułJak odzyskać pieniądze z odszkodowania?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj