Każdy przedsiębiorca, który dopiero podejmuje ambitne plany dołączenia do cyfrowego rynku konsumenckiego, zaczyna od wyznaczenia sobie skromnych, osiągalnych celów. W ten sposób urzeczywistnia swoje marzenie: codziennie docierając do kolejnych punktów założonego planu, powoli udowadnia samemu sobie, że sen o opłacalnym biznesie może się ziścić. Ale na pewno, nawet w umyśle przedsiębiorcy-realisty pojawia się ciche, ale bardzo natarczywe pytanie, czy nie mógłby pewnego dnia sięgnąć po naprawdę imponujące wyniki sprzedaży. Takie, które sprawią, że cały biznes nie tylko będzie się opłacać, ale i pozwoli swojemu twórcy bardzo dobrze na sobie zarobić. Ale jak sięgnąć po takie wysokie zarobki? Odpowiedzią na to pytanie są wielkie platformy sprzedażowe.
Odpowiednie narzędzia to klucz do sukcesu
Oczywiście, że gdy myśli się o otworzeniu konkretnego sklepu internetowego, punktem wyjścia jest znalezienie pomysłu na biznes. Określenie, jakie przedmioty chce się zaoferować swoim klientom. Jednak nawet najbardziej genialny pomysł nie podbije konsumenckiego rynku, jeśli na nim nie zaistnieje – jeśli potencjalni klienci nie dowiedzą się, co mają na wyciągnięcie ręki. Żeby ich co do tego uświadomić, można zainwestować w strategie reklamowe, ale do tego potrzebne spore środki, pewne inwestycje. Znacznie mniej kosztownym, a często wystarczająco skutecznym rozwiązaniem jest umieszczenie witryny swojego sklepu tam, gdzie działają już inne. Wypada po prostu dołączyć do cyfrowego marketu, do przestrzeni, w której poruszają się wszyscy ci, którzy robią zakupy w Internecie i spodziewają się znaleźć tu poszukiwane towary. Trzeba po prostu pojawić się jako nowy gracz, konkurencja dla tych, którzy już sprzedają podobne rzeczy.
I kto mówi, że warto pozostawać jedynie w kręgu rodzimych konsumentów? Internet jest przecież narzędziem, które pozwala zapomnieć o barierach czasu i przestrzeni – dzięki internetowej witrynie konkretne artykuły można przeglądać o dowolnym czasie, przebywając w dowolnym miejscu na Ziemi. Ale do jakiej platformy sprzedażowej dołączyć, żeby rozpocząć swoją biznesową ekspansję? Niewątpliwie największe sieci zarzuci się na swoich potencjalnych, zagranicznych klientów, jeśli dołączy się do wirtualnego giganta – a jest nim na pewno integracja z Amazon. Choć zaczynał jako sklep pośredniczący w sprzedaży książek, teraz jest w nim miejsce dla różnej maści producentów czy dystrybutorów – a poza tym działa na każdym kontynencie świata. Z kolei ci, którzy szukają potężnego serwisu aukcyjnego, powinni zwrócić uwagę na Ebay. Inne platformy sprzedażowe, do których można dołączyć, to Zalando, DaWanda, Etsy, Pixmania, Fruugo, Hitmeister, Galerieslafayette, Cdiscount, Fnac, PriceMinister czy Asos.
Trzeba jednak zaznaczyć, że samo dołączenie do konkretnego market place to dopiero pierwszy krok na drodze do sukcesu. Kolejny, jaki warto podjąć, to skorzystanie z platformy do zarządzania e-sprzedażą. Polscy przedsiębiorcy mogą sięgnąć po narzędzia oferowane przez ErpBox – i z ich pomocą bardzo skutecznie zarządzać witryną, która ma swój profil na światowym portalu sprzedażowym.