Jakie błędy przy wdrażaniu CRM zdarzają się najczęściej?

Sposobów na poprawienie procesów związanych z zarządzaniem w firmie jest wiele. Jednym z nich jest wdrożenie CRM, czyli systemu zarządzania relacjami z klientem. Czym tak właściwie jest CRM oraz jakie błędy popełniają przedsiębiorcy, kiedy go wdrażają?

System CRM to system, który ma za zadanie usprawnienie działań przedsiębiorstwa i pozytywne wpłynięcie na proces zarządzania relacjami z klientem. Jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy, którzy wdrażają CRM?

Po pierwsze – brak pomysłu na jego zastosowanie

Niektóre systemy CRM są narzędziami o niezwykle szerokim spectrum zastosowań, a co za tym idzie, mogą pomóc w rozwiązaniu wielu problemów. Przede wszystkim pozwalają jednak sprawnie zarządzać relacjami z naszymi obecnymi oraz potencjalnymi klientami. Dzięki temu nie tylko jesteśmy w stanie utrzymać dotychczasowych kontrahentów, ale też prowadzić interakcje z leadami, czyli potencjalnymi nowymi klientami. To właśnie ten cel powinien przyświecać każdemu przedsiębiorcy, który decyduje się na wdrożenie systemu CRM. Jeżeli firma nie bazuje na kontaktach z klientami lub nie ma pomysłu na wykorzystanie systemu CRM, warto pomyśleć o innych rozwiązaniach usprawniających jej funkcjonowanie.

Po drugie – błędne priorytety

Kolejnym błędem, który popełniają przedsiębiorcy, jeśli chodzi o wdrożenie CRM, jest nieprawidłowe ustalenie priorytetów. Należy pamiętać o jednym: to CRM jest dla firmy, a nie firma dla CRM. Kluczem do prawidłowego funkcjonowania CRM, jest dopasowanie go do naszego profilu działalności – w taki sposób, aby wprowadzone oprogramowanie faktycznie niosło za sobą coś więcej i było użyteczne.

Po trzecie – brak szkolenia dla pracowników

Niezależnie od tego, jak bardzo intuicyjny w obsłudze jest CRM, bez odpowiedniego przeszkolenia pracowników nie będziemy w stanie w pełni wykorzystać potencjału tego narzędzia. Prawidłowo przeprowadzone szkolenie, powinno takiej sytuacji zapobiec. Pracownicy, którzy będą wiedzieli jak dokładnie z niego korzystać zauważą, że system CRM jest ich sprzymierzeńcem w walce o lepsze wyniki sprzedażowe.

Prawidłowo wdrożony i nadzorowany CRM nie będzie wywoływał w pracownikach poczucia presji czasu tylko sprawiał, że sami – z pomocą systemu – będą regulowali sobie pracę.

Więcej informacji na temat błędów przy wdrażaniu systemu CRM znajdziesz na: https://craftware.pl/wdrazasz-crm-w-firmie-nie-popelnij-tych-5-bledow/

5/5 - (2 votes)
Poprzedni artykułPomoc prawnika w windykacji należności – jak odzyskać swoje pieniądze
Następny artykułDuże platformy e-commerce – sięgnij po więcej!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj