Kiedy przeprowadzić audyt kadrowo-płacowy?

Przeprowadzenie audytu daje przejrzysty obraz tego, co aktualnie dzieje się w firmie. Jednym z jego rodzajów jest m.in. audyt kadrowo-płacowy. Pozwala on na dogłębną analizę i kontrolę dokumentacji związanej z działem kadr i płac. Dzięki audytowi dowiesz się, które obszary i procesy w przedsiębiorstwie wymagają korekty i tym samym unikniesz kar naliczanych podczas kontroli.

W jakim czasie przeprowadzić audyt kadrowo-płacowy?

Audyt kadrowo-płacowy można przeprowadzić w dowolnym momencie, najczęściej wtedy gdy nasuwa się pytanie: czy wszystkie działania prowadzone w tych obszarach są wykonywane w sposób prawidłowy? Warto go wykonać zwłaszcza wtedy, gdy podejrzewane są błędy bądź nieścisłości w rozliczeniach. Wiele firm natomiast decyduje się na profilaktyczne audyty kadrowo-płacowe przeprowadzane w sposób systematyczny. Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie audytu również wtedy, gdy chcesz sprawdzić kondycję przedsiębiorstwa w zakresie kadr i płac, zoptymalizować system wynagrodzeń czy poprawić wskaźniki efektywności polityki płacowej.

Jak wygląda przebieg audytu kadrowo-płacowego?

Profesjonalny przebieg audytu kadrowo-płacowego zapewniają firmy takie jak https://www.ca-staff.eu/outsourcing-plac. Możesz mieć wtedy pewność, że całość zostanie przeprowadzona w sposób rzetelny i dokładny, a Tobie nie umkną żadne szczegóły. W skład takiego audytu wchodzą m.in.: analiza dokumentacji zasiłkowej, umów o pracę, deklaracji ZUS, akt osobowych pracowników czy ewidencji urlopów.

Jakie są zalety przeprowadzenia audytu kadrowo-płacowego przez zewnętrzną firmę?

Zaoszczędzisz pieniądze oraz czas, które należało by poświęcić na pracę administracyjną oraz koszty personalne – będziesz mógł przeznaczyć je na rozwój innych obszarów przedsiębiorstwa. Dostaniesz też pełen, aktualny wgląd w struktury kadrowo-płacowe i otrzymasz gotowe rozwiązania, optymalizujące pracę w Twojej firmie. Dodatkowo będziesz mieć pewność, że Twoja dokumentacja prowadzona jest w sposób prawidłowy i nie zostaną naliczone żadne kary finansowe.

Rate this post
Poprzedni artykułMobilna reklama na samochodach czy tradycyjny outdoor?
Następny artykułSpółka z.o.o – jakie są wymagania?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj