Dostęp do różnych form płatności jest sporym ułatwieniem, które umożliwia bezproblemowy transfer gotówki. Standardem są już szybkie przelewy przy pomocy bramek czy portfeli elektronicznych. Możliwości sfinalizowania transakcji jest jednak znacznie więcej, a wśród nich można wymienić, np. IVR. Na czym to polega i kiedy warto skorzystać z takiego rozwiązania? Odpowiadamy.
Co to jest IVR?
Zdecydowanie większa część społeczeństwa korzysta obecnie z płatności internetowych lub kart kredytowych. Do dyspozycji są wygodne aplikacje mobilne, takie jak BLIK, popularne Przelewy24 czy bramki VISA lub PayPal. Warto wiedzieć, że istnieje także IVR, czyli Interactive Voice Response, dzięki któremu możesz dokonać płatności bez dostępu do Internetu. To interaktywny system służący do realizacji transakcji bezgotówkowych za pośrednictwem telefonu.
Jak skorzystać z IVR?
Do skorzystania z tej metody płatności potrzebujesz tylko telefonu i swojej karty. Aby zrealizować transakcję musisz zadzwonić do sprzedawcy, który przekieruje połączenie do automatycznej centrali. Ważne jest jednak to, że sklep, w którym chcesz opłacić zamówienie, musi obsługiwać szybkie płatności, np. Dotpay, który współpracuje z platformą https://www.przelewy24.pl/. Po podaniu danych ze swojej karty i przejściu przez proces weryfikacji z Twojego konta zostanie pobrana określona kwota. W ten sposób opłacisz swoje zamówienie, bez konieczności logowania się do bankowości elektronicznej czy dokonywania przelewu.
Czy IVR jest bezpieczne?
Realizowanie płatności za pomocą telefonu nie wiąże się z żadnym zagrożeniem. Nie podajesz swoich danych sprzedawcy, a jedynie kontaktujesz się z nim w celu zgłoszenia chęci skorzystania z IVR. Następnie przekierowuje Cię on do centrali operatora, gdzie kolejne etapy realizujesz przy pomocy automatycznej sekretarki. Nie musisz się więc obawiać, że połączenie zostanie przekierowane do osoby, która może się podszywać pod pracownika banku. IVR stanowi więc równie bezpieczne rozwiązanie co standardowe metody płatności.