Żółty komunikator z duszkiem to popularna w ostatnich latach aplikacja Snapchat, która pozwala na dzielenie się momentami z życia ze znajomymi i nie tylko. Narzędzie komunikacyjne daje też wiele nowych opcji i ciekawych formatów, które znajdują zastosowanie u reklamodawców. Czy warto przeprowadzać kampanie reklamowe na Snapchacie? Jeśli tak, to w jaki sposób je projektować? Sprawdźmy!
Reklama na Snapchacie – czy warto?
Snapchat to platforma social media na smartfony i tablety. Komunikacja w aplikacji odbywa się za sprawą tzw. snapów, czyli zdjęć lub klipów wideo, które znikają po 10 sekundach od otwarcia. Specyfiką Snapchata jest nieformalny, prywatny charakter oraz to, że głównie korzystają z niej osoby młode, w przedziale wiekowym 16-24 lata.
Wydaje Ci się, że czasu świetności tej aplikacji już przeminęły? Nic bardziej mylnego! Snapchat notuje coraz lepsze wyniki finansowe i może pochwalić się rekordową liczbą użytkowników. Z żółtego komunikatora z duszkiem korzysta 265 milionów fanów, a swoje kampanie realizują tam najróżniejsze marki – od McDonald’s czy H&M, po lokalne firmy. Platforma oferuje szerokie możliwości tworzenia i optymalizowania kampanii reklamowych, więc z powodzeniem można je dostosowywać do potrzeb komunikacyjnych marki i oczekiwań odbiorców. Reklama na Snapchacie może być angażująca, kreatywna i przede wszystkim zachęcająca do skorzystania z oferty marki lub poznania jej lepiej.
Na czym polega reklama na Snapchacie?
Kampanie na YouTube, Facebooku czy Instagramie są stosunkowo powszechne i wiele firm decyduje się na swoje działania na tych platformach. Nieco obce wydają się natomiast reklamy na TikTok’u, Twitterze czy Snapchacie. W tym akapicie poświęcimy naszą uwagę tym ostatnim. Jak projektować kampanie w tym medium? Przede wszystkim należy pamiętać, że grupą odbiorców są osoby młode, lubiące nowości i ceniące sobie kreatywny, szczery i angażujący przekaz.
W aplikacji znajdzie się miejsce dla reklamodawców zarówno lokalnych, jak i brandów ogólnopolskich i międzynarodowych. Co ciekawe, Snapchat pozwala na kierowanie nie tylko do sklepów internetowych, ale też punktów stacjonarnych – wówczas wykorzystywana jest lokalizacja urządzenia, a reklama wyświetla się użytkownikom, którzy znajdą się w określonej odległości od lokalu.
Co więcej, platforma oferuje unikatowe rodzaje reklam, których nie znajdziemy w innych social mediach – reklamy z filtrami AR i reklamy Dynamic Ads. Pierwsze umożliwiają stworzenie własnego filtra zmieniającego wygląd, który użytkownik może umieścić w snapie lub na zdjęciu, z kolei drugie działają w oparciu o dane z załadowanego katalogu produktów sklepu internetowego (unikamy tworzenia odrębnych reklam).
Atutami kampanii na Snapchacie są też łatwość obsługi, duża precyzja dobierania grupy docelowej, wgląd do szerokich statystyk czy duża elastyczność stawek. Jeśli o te ostatnie chodzi, to budżet zaczyna się już od 5$ dziennie. Pozwala to zarówno na promocję firmy, jak i na samo sprawdzenie, czy kampanie będą skuteczne z punktu widzenia marki, bez angażowania dużych środków finansowych.