Rodzaje agencji reklamowych. Czym się różnią? Jaką wybrać?

Chcesz zadbać o marketing swojej firmy? Szukasz agencji reklamowej ale nie wiesz czym kierować się podczas jej wyboru? Poniższy poradnik jest dla Ciebie.

Agencja reklamowa to bardzo szerokie pojęcie, które tak naprawdę odnosi do wielu firm specjalizujących się w różnych dziedzinach marketingu. Warto więc poznać rodzaje agencji reklamowych, by skierować swoje kroki do tej, która zapewni najlepsze wsparcie w dążeniu do wyznaczonego celu.

Czym jest agencja reklamowa?

Pod pojęciem agencji reklamowej znajduje się firma, która projektuje i realizuje pojedyncze reklamy i kampanie reklamowe. Zajmuje się promowaniem całych firm, marek, konkretnych produktów czy usług za pomocą różnych mediów i nośników.

W praktyce agencja reklamowa zapewnia swoim klientom dostęp do szerokiej gamy usług marketingowych, które odnoszą się nie tylko samego tworzenia reklam, lecz też czynności, które są z tym powiązane.

Agencje reklamowe: rodzaje

Na polskim rynku działa wiele agencji reklamowych. Zaliczają się do nich:

Agencje full service

To agencje, które zapewniają pełen zakres usług w różnych obszarach marketingu, dlatego określane są także jako agencje 360. Zatrudniają specjalistów w wielu dziedzinach, między innymi reklamy w telewizji, radiu, internecie, reklamy outdoor – zewnętrznej. Do takich agencji zaliczyć trzeba na przykład firmę https://e-prom.com.pl

Agencje interaktywne, internetowe

Taka agencja reklamowa zajmuje się promocją w internecie, czyli specjalizuje się w e-marketingu. Oferuje pełną gamę usług, w tym SEO, kampanie linków sponsorowanych, e-mail marketing, marketing w mediach społecznościowych, tworzenie stron WWW.

Agencje SEO, SEM

Koncentrują się na tej formie reklamy internetowej – zajmują się optymalizacją, pozycjonowaniem stron, kampaniami linków sponsorowanych.

Agencje social media

Taka agencja reklamowa prowadzi marketing w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie, Twitterze.

Agencje PR

Zajmują się public relations, czyli budową wizerunku publicznego firmy. Realizują różne rodzaje kampanii, które pomagają w poszerzeniu rozpoznawalności i świadomości marek.

Agencje brandingowe

Przygotowują dla klientów różne rodzaje projektów graficznych, między innymi logo, projekty opakowań, a także zajmują się prowadzeniem badań rynkowych w celu promocji marek.

Agencje eventowe

Koncentrują się na realizacji eventów – wydarzeń firmowych, przez które firma może skutecznie się promować, na przykład konferencji, bankietów, targów, akcji promocyjnych, wyjazdów integracyjnych.

Rodzaje agencji reklamowych. Czym się różnią? Jaką wybrać?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here