Są niezbędne podczas spotkań biznesowych, pozwalają wymienić się danymi kontaktowymi i stanowią element wizerunku marki. Mowa oczywiście o wizytówkach. Najczęściej widuje się te prostokątne, z podstawowymi informacjami i logo firmy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by nieco je urozmaicić.
Jaka powinna być wizytówka?
Cechą dobrej wizytówki jest oczywiście jej użyteczność. Musi więc zawierać wszystkie niezbędne dane. Zalicza się do nich:
- imię,
- nazwisko,
- stanowisko,
- numer telefonu,
- adres mailowy.
Coraz rzadziej zamieszcza się za to na nich adres siedziby firmy.
Kolejna kwestia to czytelność. Wizytówki są najczęściej niewielkich rozmiarów, a co za tym idzie, nie ma na nich zbyt wiele miejsca. Należy je więc odpowiednio zaprojektować. Awers jest zagospodarowany przez personalia, rewers z kolei daje dużo większe pole do popisu. Jest jednak coś, co powinno ograniczać wizje grafika. Tą rzeczą jest identyfikacja wizualna firmy. Wizytówka musi być z nią spójna. Zarówno kolorystyka jak i użyty krój pisma powinny zgadzać się z tymi, które są wykorzystywane w pozostałych materiałach.
Oryginalność czy standard?
Trudno jednoznaczne określić, co będzie lepsze. Standardowy kształt pod wieloma względami wydaje się rozsądniejszym rozwiązaniem. Będzie pasował do większości wizytowników i zmieści się do portfela. W przypadku wizytówek kwadratowych nie będzie to już takie łatwe. Na szczęście nawet prostokątną wizytówkę można urozmaicić: dodać do niej złocenia, lakier UV 3D lub wykorzystać bigowanie. Wszystkie te opcje oferuje firma Chroma. Na stronie https://chroma.pl/pl można znaleźć wizualizacje różnych rodzajów wizytówek wraz z krótkim opisem. Ułatwia to podjęcie decyzji.
Czas na odwrót?
Najprostszym rozwiązaniem jest wykonanie jednostronnej wizytówki lub umieszczenie na rewersie logo. Warto jednak poświęcić więcej czasu na niecodzienny projekt. Niespotykana grafika, nawiązująca do danej branży, wyjątkowe wzornictwo czy jedyne w swoim rodzaju hasło będą dużo lepiej odbierane i zapadną w pamięć na długo.
Wizytówka dużo mówi o firmie i jej pracownikach. Pomaga zrobić dobre pierwsze wrażenie na kontrahentach i klientach, dlatego tak istotne jest, by na jej przygotowanie poświęcić nieco więcej czasu.