Śledzenie przesyłek kurierskich jest niezwykle przydatną usługą, dzięki której można łatwo sprawdzić, gdzie aktualnie znajduje się paczka i kiedy można się spodziewać jej dostarczenia. Taką możliwość udostępnia większość firm przewozowych i platform logistycznych. Sprawdź, kiedy można z niej skorzystać i dlaczego warto.
Czym jest śledzenie przesyłek
Jest to darmowe narzędzie, które pozwala sprawdzić status konkretnej przesyłki kurierskiej. Może to zrobić każdy, kto dysponuje numerem nadania, czyli zarówno nadawca, jak i odbiorca, jeśli udostępniono mu taki numer. Takie dane odbiorca zwykle otrzymuje tuż po dokonaniu zakupu w sklepie internetowym. Dzięki temu może na bieżąco kontrolować lokalizację swojej paczki, a także przewidzieć, kiedy zostanie do niego dostarczona. Jeśli przesyłka ma status „w doręczeniu”, to oznacza, że kurier niedługo może zapukać do drzwi.
Jest to korzystne szczególnie w przypadku zamawiania towarów o sporych gabarytach, na przykład podczas korzystania z wysyłki palet z Apaczka. Jeśli czekasz na dostawę lodówki, pralki czy innego dużego i ciężkiego przedmiotu warto, abyś był na miejscu, kiedy kurier do Ciebie dotrze.
Monitorowanie przesyłki może być również bardzo przydatne, jeśli dostawa się opóźnia. Wpisując numer nadania, można łatwo sprawdzić, w jakim punkcie znajduje się paczka i gdzie nastąpił przestój. To umożliwia skontaktowanie się z firmą przewozową i wyjaśnienie powodu zaistniałej sytuacji.
Kolejna zaleta śledzenia przesyłek jest ważna dla sprzedających – mogą oni sprawdzić, czy klient odebrał zamówiony towar. Taką informację również można znaleźć w narzędziach do monitorowania wysyłki. To ważne w przypadku ewentualnych reklamacji dotyczących na przykład niedostarczenia paczki. Kupujący może natomiast zyskać informację, czy zamówiony towar został już wydany ze sklepu kurierowi.
Wszystko to sprawia, że monitorowanie paczek usprawnia komunikację między wszystkimi osobami zaangażowanymi w proces dostarczenia przesyłki.
Jak można skorzystać ze śledzenia przesyłek?
Taką opcję udostępniają wszystkie firmy kurierskie, a także Poczta Polska i platformy logistyczne, na przykład https://www.apaczka.pl/. Dlatego nadając paczkę w jednym z wymienionych miejsc, zawsze otrzymasz kod nadania, który umożliwi Ci śledzenie jej drogi do odbiorcy.
Firmy przewozowe udostępniają zwykle możliwość monitorowania przesyłki na stronach internetowych lub w aplikacjach. Niektóre podają bardziej szczegółowe dane, inne bardziej ogólne, jednak wszystkie pozwalają bez większego trudu zlokalizować paczkę i sprawdzić jej aktualny status.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, pamiętaj, aby udostępniać klientom dane do śledzenia przesyłki. Jest to dla nich ułatwienie, które buduje zaufanie do Twojej firmy. Przedłużająca się dostawa bywa bardzo frustrująca dla osoby zamawiającej produkt. Przesyłając odbiorcy numer paczki, unikniesz telefonów z pretensjami – klient może szybko sprawdzić, gdzie znajduje się jego przesyłka, upewni się także, że ją wysłałeś w deklarowanym terminie.